. WARUNKI GWARANCJI:
3.1. COP udziela gwarancji w imieniu Producenta na Produkt:
a. dla opon osobowych i dostawczych – przez okres 7 lat od Daty zakupu (84 miesiące) dla opon
kupionych od 01.01.2020 lub przez okres 60 miesięcy od Daty produkcji;
b. dla opon motocyklowych, ciężarowych, specjalistycznych oraz bieżnikowanych na gorąco – przez okres
60 miesięcy od Daty produkcji;
c. dla opon rolniczych – przez okres 10 lat od Daty produkcji;
d. dla opon bieżnikowanych na zimno – przez okres 24 miesięcy od Daty zakupu u Producenta;
e. dla innych produktów Producenta – przez okres 24 miesięcy od Daty zakupu u Producenta;
3.2. Gwarancją objęte są wyłącznie wady Produktu, powstałe podczas ich eksploatacji z przyczyn tkwiących
w Produkcie, obejmujące wady konstrukcyjne, materiałowe, lub wykonawcze;
A1
= A x U
A — procentowy stopień uznania opony [%]
A1 — procentowy stopień uznania dla opon
z niskim indeksem zużycia [%]
U — wskaźnik uznania [%]
A= (1 – B – 1,6 mm (TWI) ) x 100%
C – 1,6 mm (TWI)
A — procentowy stopień uznania opony [%]
B— aktualna minimalna wysokość bieżnika opony [mm]
(zmierzona w trzech punktach: bark – środek – bark)
C— wysokość bieżnika nowej opony [mm]
3.3. Niniejsza Gwarancja nie obejmuje Produktów:
a. z Granicznie zużytym czołem bieżnika;
b. starszych niż 10 lat od Daty produkcji dla opon osobowych i dostawczych;
c. wyprodukowanych przed 1 sierpnia 2017 roku dla opon rolniczych;
d. naprawianych, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz podmiot, który wykonał tę naprawę
(z wyłączeniem opon bieżnikowanych, gdzie naprawy dokonał Producent);
e. z nacinanym czołem bieżnika, bez względu na sposób i zakres tych czynności oraz podmiot, który
je przeprowadził;
f. bieżnikowanych przez podmiot inny niż Producent, COP lub podmiot oficjalnie do tego upoważniony
przez Producenta lub COP;
g. z nieczytelnym lub usuniętym/uszkodzonym (częściowo lub całkowicie) nr DOT i/lub nr fabrycznym i/lub
Datą produkcji;
h. z Procentowym stopniem zużycia powyżej 25% w przypadku reklamacji związanych z wibracjami i/lub
niestabilnością prowadzenia pojazdu;
i. nie posiadających europejskiej homologacji, a tym samym nie dopuszczonych do obrotu w Europie;
3.4. Reklamacje Użytkownicy mogą zgłaszać w:
a. punktach zakupu Produktu (w tym w COP, jeśli produkt został zakupiony bezpośrednio w COP);
b. upoważnionych Punktach Obsługi Gwarancyjnej POG;
c. autoryzowanych stacjach obsługi pojazdów – dot. Użytkowników z tzw. rynku OE (Original Equipment),
tj. takich, którzy zakupili nowe pojazdy wyposażone fabrycznie w Produkty objęte gwarancją Producenta;
3.5. Każda reklamacja może być rozpatrzona jedynie przez POG (dotyczy wyłącznie reklamacji zgłoszonych
bezpośrednio do POG) lub przez upoważnionego pracownika działu technicznego COP (dot. reklamacji
zgłoszonych we wszystkich punktach, o których mowa w pkt 3.4.). W uzasadnionych przypadkach COP
rezerwuje sobie prawo do podjęcia nadrzędnej i ostatecznej decyzji dot. reklamowanych Produktów;
3.6. W celu prawidłowego zgłoszenia reklamacji, umożliwiającego COP i/lub POG jej rozpatrzenie, Użytkownik
zobowiązany jest do:
a. dostarczenia reklamowanego Produktu do podmiotów (wymienionych w pkt. 3.4.);
b. dostarczenia reklamowanego Produktu wraz z obręczą koła, na której był eksploatowany, jeśli wada
ogumienia jest widoczna tylko po napompowaniu go ciśnieniem roboczym, a POG lub/i COP nie posiada
takiej obręczy;
c. dostarczenia wypełnionej karty gwarancyjnej (z datą sprzedaży, pieczęcią, podpisem sprzedającego
oraz danymi zakupionych opon) oraz dowodu zakupu na reklamowany Produkt (dla Użytkowników
z rynku OE – Książka Gwarancyjna pojazdu lub dowód rejestracyjny);
d. wypełnienia protokołu zgłoszenia reklamacji COP;
e. udostępnienia pojazdu, na którym był eksploatowany reklamowany Produkt do oceny stanu technicznego przez COP i/lub POG (lub inny upoważniony podmiot) na żądanie COP lub POG;
3.7. COP oświadcza, że wszystkie reklamacje winny być rozpatrzone w ciągu 14 dni od daty dostarczenia
reklamowanego Produktu do podmiotów (wymienionych w pkt. 3.4.), przy czym COP nie ponosi
odpowiedzialności za opóźnienia w zachowaniu tego terminu, wynikające z przyczyn niezależnych od COP,
a leżących po stronie Użytkownika;
3.8. W przypadku konieczności przeprowadzenia specjalistycznych badań reklamowanego Produktu,
w/w termin może ulec wydłużeniu, przy czym decyzję o wykonaniu takich badań w niezbędnym zakresie
może podjąć wyłącznie COP lub/i POG, który poinformuje o tym fakcie Użytkownika, przed upływem
14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Wydłużony termin rozpatrzenia reklamacji nie powinien być dłuższy
niż 30 dni, licząc od dnia zgłoszenia reklamacji Produktu;
3.9. Na czas rozpatrzenia reklamacji COP lub/i POG nie zapewnia Produktu zastępczego;
3.10. W przypadku uznania reklamacji na wadę Produktu zgłoszoną przez Użytkownika, będącego
osobą fizyczną, który w świetle Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, nabył towar
konsumpcyjny – Produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, ma on prawo
do:
a. bezpłatnej wymiany Produktu na nowy, wolny od wad, lub zwrotu kosztów zakupu Produktu, jeśli wada
Produktu ujawni się przed upływem 24 miesięcy od daty zakupu nowego Produktu (lub przed upływem
24 miesięcy od daty wydania nowego pojazdu wyposażonego w Produkt objęty gwarancją Producenta);
b. zwrotu kosztów zakupu Produktu, pomniejszonych o kwotę odpowiadającą procentowemu stopniowi
zużycia reklamowanego produktu, jeśli wada produktu ujawni się po upływie 24 miesięcy od daty jego
zakupu lub po upływie 24 miesięcy od daty wydania nowego pojazdu wyposażonego w ogumienie
objęte gwarancją Producenta lub w innych przypadkach;
3.11. W przypadku uznania reklamacji na wadę Produktu zgłoszoną przez Użytkownika w okresie obowiązywania
gwarancji Producenta (określonym w pkt.3.1 niniejszych warunków gwarancji), który w świetle Ustawy
z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, nabył produkt w celu związanym z prowadzoną działalnością
zawodową lub gospodarczą, ma on prawo do:
a. zwrotu kosztu zakupu Produktu, pomniejszonych o kwotę odpowiadającą procentowemu stopniowi
uznania reklamowanego Produktu;
3.12. COP zastrzega sobie prawo do wyboru sposobu załatwienia każdej uznanej reklamacji, wymienionych
w pkt. 3.10. i 3.11. tj. wymiany Produktu lub zwrotu kosztów. W przypadku przerwania produkcji reklamowanego Produktu, w procesie wymiany będzie używany podobny Produkt;
3.13. COP nie pokrywa kosztów demontażu/montażu Produktu, a także innych kosztów związanych
z wyważeniem, czy dostarczeniem Produktu do sprzedawcy;
3.14. Produkt, po uznaniu reklamacji na jego wadę oraz wykonaniu uprawnienia, o którym mowa w pkt 3.10
lub 3.11 nie podlega zwrotowi na rzecz Użytkownika;
3.15. COP zastrzega sobie prawo do oznakowania Produktu, którego reklamacja zostanie oddalona. Oznakowanie to
w żaden sposób nie wpływa na właściwości Produktu oraz nie ogranicza możliwości jego dalszej eksploatacji;
3.16. Gwarancja nie obejmuje wad Produktów wynikających z:
a. nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania Produktu, podczas których Produkt narażony jest m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływanie
substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, rozpuszczalników, materiałów ropopochodnych tj. paliw, olejów, smarów i ich pochodnych) oraz ozonu i wysokich temperatur;
b. użytkowania Produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi;
c. nieprawidłowego montażu lub demontażu, w tym montażu Produktu na obręcz o niewłaściwym
rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz z zastosowania
podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym
niż zalecane przez Producenta;
d. eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności
Produktu (określonej na boku każdego Produktu) i/lub dopuszczalnych nacisków na osie, wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonych odpowiednimi przepisami;
e. niedbalstwa, jazdy z nadmierną prędkością, niewłaściwego użytkowania i stylu jazdy; a w szczególności
z gwałtownego hamowania i przyśpieszania;
f. niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, niewyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn,
resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia, a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych, wspomagających hamulce i antypoślizgowych (m.in. ABS, EBS, ASR, ESP, BAS itp.);
g. eksploatacji Produktu z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym w odniesieniu do zaleceń producenta pojazdu i/ lub Producenta;
h. nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych
i pogodowych;
i. wszelkich uszkodzeń mechanicznych (w tym m.in. wszelkich przecięć, przebić oraz uszkodzeń spowodowanych m.in.: ciałem obcym pomiędzy kołami bliźniaczymi, uderzeniem o przeszkodę czołem bieżnika,
barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni, itp.), w tym także spowodowanych oddziaływaniem na produkt substancji chemicznych (lub podobnie działających środków, w tym
wymienionych w pkt. 3.16., ppkt. a), powodujących m.in.: uszkodzenie/degradację/przyspieszone
starzenie Produktu;
j. użycia produktu w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego;
k. pożaru, przyczyn naturalnych, lub spowodowanych innymi okolicznościami pozostającymi poza
kontrolą producenta pojazdu (np. pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.).
3.17. Gwarancja na Produkt nie pokrywa:
a. kosztów spowodowanych zużyciem eksploatacyjnym jego składowych;
b. kosztów wezwania, holowania, dodatkowego czasu podróży i wynagrodzenia za pracę, przestoju
pojazdu, rozładowania pojazdu, wynajęcia pojazdu zastępczego, ponownego załadunku itp.;
c. wszelkich strat ekonomicznych i szkód (obejmujących m.in. utratę zysku, przychodów, wartości firmy
lub spodziewanych oszczędności);
d. roszczeń przedstawionych Użytkownikowi pojazdu przez osoby trzecie;
e. wszelkich innych uszkodzeń, szkód, strat i obrażeń, spowodowanych bezpośrednio lub pośrednio wadą
Produktu, wadą wykonawczą lub spowodowaną niedbalstwem lub błędem pracowników wszystkich
podmiotów świadczących usługi serwisowe dla ogumienia;
3.18. Zgodnie z postanowieniami pkt. 3.17. wszelkie w/w roszczenia odszkodowawcze skierowane do Producenta
lub COP są wykluczone. Jednocześnie żadnego z postanowień pkt. 3.17. nie można traktować jako wyłączenia lub ograniczenia lub próby wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności Producenta, wynikających
z przepisów obowiązującego prawa;
3.19. Gwarancja na sprzedany Produkt nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego
(Użytkownika) wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.